donderdag 15 oktober 2009

De Vangst!

En dan trappen ze in de val! Ik heb nu Rogier, Karin en Daan te pakken gekregen! Het duurde even voordat ze kwamen opdagen bij het gebouw. Maar mijn wachten werd beloond!

Het bijzondere is wel dat zowel Rogier als Karin mij heel vriendelijk begroette. Uiteraard als beleefde Belg kun je niets anders doen dan terug groeten. Gelijk na mijn groet vroegen ze gelijk waar ik Daan had gelaten. Ik vertelde dat ik hem netjes op mijn kantoor had achtergelaten en dat hij daar op hun zat te wachten. Rogier en Karin begonnen zichtbaar te twijfelen, na mij uitnodiging om Daan te ontmoeten op mijn kantoor, maar ze zijn uiteindelijk toch meegegaan. Eenmaal aangekomen op mijn kantoor waren alle lichten gedoofd en zagen ze geen enkel teken van leven in het gebouw. Rogier zei dat hij eerst Daan wilde zien voordat hij verder het gebouw inging. Ik zei dat Daan aan het eind van de gang links in de kamer zat te wachten en dat als zij plaats zouden nemen op die stoelen ik Daan ging halen. Terwijl Rogier en Karin in het donker op twee stoelen gingen zitten, pakte ik vlug een aantal tyrips en bond hun handen vlug vast!

Zowel Rogier als Karin begonnen flink tegen te werken en te roepen, op het moment dat het licht aanging zagen ze Daan naast zich met een prop in zijn moment en zijn handen vastgebonden op zijn rug. Rogiers blik was op dat punt dodend, nog nooit had ik iemand zo furieus zien kijken en ik begon een prop in de mond van Karin te doen terwijl ik tegen Rogier begon te praten.

Rogier, Vertel mij eens waar je vandaan komt en wat je doel is om in contact te komen met Laura.Zoals verwacht bij elke persoon die vastgebonden zit, kwam er niets anders uit zijn mond dan: Die kun je vergeten, ik ga zeker jou nooit vertellen waar ik vandaan kom. Dan is het maar te laat, maar jij krijgt het nooit te weten!Het mag duidelijk zijn dat dit nog een zware dobber gaat worden voor mij.

Diegene die nog steeds gewillig mijn partner willen worden, De vraag blijft open staan voor jullie zodat de beste mijn partner kan worden.Ik geef voor het eerst wel een extra tip, in de plaats waar dit gebouw staat wordt een variant op het Sallands dialect gesproken.

Ik wens jullie succes met dit raadsel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten